نورعالم از ولی داریم ما/اول و آخرعلی داریم ما....
نورعالم از ولی داریم ما/اول و آخرعلی داریم ما....

نورعالم از ولی داریم ما/اول و آخرعلی داریم ما....

روزه غدیر

  27- روزه غدیر

 قال الصادق(ع):

 صیام یوم غدیر خم یعدل صیام عمر الدنیا لو عاش انسان ثم صام ما عمرت الدنیا لکان له ثواب ذلک. وسائل الشیعه 7: 324، ح 4.

 امام صادق(ع) فرمود:

 روزه روز غدیر خم با روزه تمام عمر جهان برابر است. یعنی اگر انسانی همیشه زنده باشد و همه عمر را روزه بگیرد، ثواب او به اندازه ثواب روزه عید غدیر است.

روز تبریک وتبسم

 28- روز تبریک و تبسم

 عن الرضا(ع) قال:

 ... و هو یوم التهنئة یهنئ بعضکم بعضا،فاذا لقی المؤمن اخاه یقول:

 «الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیر المؤمنین و الائمة(ع)»

 و هو یوم التبسم فی وجوه الناس من اهل الایمان...

 اقبال: 464.

 امام رضا(ع) فرمود:

 عید غدیر روز تبریک و تهنیت است. هر یک به دیگری تبریک بگوید، هر وقت مؤمنی برادرش را ملاقات کرد، چنین بگوید: «حمد و ستایش خدایی را که به ما توفیق چنگ زدن به ولایت امیرمؤمنان و پیشوایان عطا کرد» آری عید غدیر روز لبخند زدن به چهره مردم با ایمان است...

پیامبرو ولایت علی (ع)

 29- پیامبر و ولایت علی(ع)

 عن ابی سعید قال:

 لما کان یوم غدیر خم امر رسول الله(ص) منادیا فنادی: الصلوة جامعة، فاخذ بید علی(ع) و قال:

 اللهم من کنت مولاه فعلی مولاه،اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه.

 بحارالانوار 37: 112، ح 4.

 ابو سعید گوید:

 در روز غدیر خم رسول خدا(ص) دستور داد: منادی ندا دهد که: برای نماز جمع شوید. بعد دست علی(ع) را گرفت و بلند کرد و فرمود:

 خدایا کسی که من مولای اویم پس علی هم مولای اوست، خدایا دوست بدار کسی را که علی را دوست بدارد و دشمن بدار کسی را که با علی دشمنی کند.


زندگی پیامبر گونه

 30- زندگی پیامبرگونه

 قال رسول الله(ص):

 من یرید ان یحیی حیاتی، و یموت مماتی،ویسکن جنة الخلد التی وعدنی ربی فلیتول علی ابن ابی طالب،(ع)فانه لن یخرجکم من هدی،ولن یدخلکم فی ضلالة.

 الغدیر 10: 278.

 رسول خدا(ص) فرمود:

 کسی که می خواهد زندگی و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه ای که پروردگارم به من وعده کرده، ساکن شود، ولایت علی بن ابی طالب(ع) را انتخاب کند، زیرا او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نبرده، به گمراهی نمی کشاند.

پیامبر وامامت علی(ع)

 31- پیامبر و امامت علی(ع)

 عن جابر بن عبد الله الانصاری قال: سمعت رسول الله(ص) یقول لعلی بن ابی طالب(ع):

 یا علی! انت اخی و وصیی و وارثی وخلیفتی علی امتی فی حیوتی و بعد وفاتی محبک محبی و مبغضک مبغضی و عدوک عدوی.

 امالی صدوق: 124، ح 5.

 جابربن عبد الله انصاری می گوید:

 از رسول خدا(ص) شنیدم که به علی بن ابی طالب(ع) فرمود:

 ای علی، تو برادر و وصی و وارث و جانشین من در میان امت من در زمان حیات و بعد از مرگ منی. دوستدار تو دوستدار من و دشمن و کینه توز تو دشمن من است.

پایه های اسلام

32- پایه های اسلام

 عن ابی جعفر(ع) قال:

 بنی الاسلام علی خمس:

 الصلوة و الزکوة و الصوم و الحج و الولایة و لم یناد بشی ء ما نودی بالولایة یوم الغدیر.

 کافی 2، 21، ح 8.

 امام باقر(ع) فرمود:

 اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تاکید شده، ندا نشده است.

ولایت جاودانه

33- ولایت جاودانه

 عن ابی الحسن(ع) قال:

 ولایة علی(ع) مکتوبة فی صحف جمیع الانبیاء ولن یبعث الله رسولا الا بنبوة محمد ووصیة علی(ع). سفینة البحار 2: 691.

 امام کاظم(ع) فرمود:

 ولایت علی(ع) در کتابهای همه پیامبران ثبت شده است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد(ص) و امامت علی(ع).

ولایت و توحید

34- ولایت و توحید

 قال رسول الله(ص):

 ولایة علی بن ابی طالب ولایة الله و حبه عبادة الله و اتباعه فریضة الله و اولیاؤه اولیاء الله و اعداؤه اعداء الله و حربه حرب الله و سلمه سلم الله عز و جل.

 امالی صدوق: 32.

 رسول خدا(ص) فرمود:

 ولایت علی بن ابیطالب(ع) ولایت خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پیروی کردن او واجب الهی است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدایند، جنگ با او، جنگ با خدا و صلح با او، صلح با خدای متعال است.

رزو ناله نومیدی شیطان

 35- روز ناله نومیدی شیطان

 عن جعفر، عن ابیه(ص) قال:

 ان ابلیس عدوالله رن اربع رنات:

 یوم لعن، و یوم اهبط الی الارض،و یوم بعث النبی(ص) و یوم الغدیر.

 قرب الاسناد: 10.

 امام باقر(ع) از پدر بزرگوارش امام صادق(ع) نقل کرد که فرمود:

 شیطان دشمن خدا چهار بار ناله کرد: روزی که مورد لعن خدا واقع شد و روزی که به زمین هبوط کرد و روزی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید غدیر.

ولایت علوی دژ توحید

 36- ولایت علوی دژ توحید

 عن النبی(ص):

 یقول الله تبارک و تعالی:

 ولایة علی بن ابی طالب حصنی،فمن دخل حصنی امن من ناری.

 جامع الاخبار: 52، ح 7.

 پیامبر اکرم(ص) فرمود:

 خداوند می فرماید: ولایت علی بن ابیطالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود.